Isnin, 30 Mac 2015

30 Day Squat and Wall Squat Challenge

Apa itu squat?? Ha mai nak citer cikit tentang apa itu squad.....

Squat challenge ni adalah satu senaman untuk up kan bahangian kaki,peha and punggung kasi sexy sikit... Hikhik.... 

Memandangkan aku tengah cuba diet dengan follow diet atkins dan dah dekat sebulan aku tak jamah nasi walaupun secubit.... Dan aku amalkan minuman detox yang aku buat sendiri kat rumah.... Beserta exercise mengeluarkan peluh sebelum tidur..... So far alhamdulillah aku bertahan tanpa memaksa diri... Hikhik....

And sekarang aku cuba challenge diri aku dengan 30 Day Squat Challenge ... So far sebelum ni aku memang ada buat squat ni dalam exercise tapi macam main-main jerk..... So sekarang aku nekad gigih aku nak challenge diri aku.... So untuk malam tadi dah malam yang ke-4 aku buat squat ni... Aku cabar 1st day aku dalam kiraan 50..... Hikhik.... 1st tu memang terasa ya Allah macam nak pengsan pun ada... Masuk 2nd day aku dah boleh go on sampai lah ke malam tadi.... Selain dari squat aku buat sekali Wall Squat Challenge....  Wall Squat Challenge ni sama jugak macam squat cuma kita bersandar pada dinding dan bertahan selama beberapa second mengikut kemampuan kita.... Huhu,,, Aku harap aku dapat lah atasi challenge2 ni sampai hari yang ke 30... 26 hari lagi.... Fuhhhh lama lagi tu.. =)


Wall Squat



Hohoho.... You can do it mass.... Yeahhhhhhhhhhhhhh

its me
mass-naim
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

Our Stories (67) Segmen (64) Giveaway (63) Aku (39) Kesayangan (36) Soulmate (36) family (29) Miscellaneous (28) Jerit (24) Kelahiran (22) anugerah terindah (22) Diari Mengandung (21) Pregnancy Journal (20) Malaika Dhia Damia (18) Office (18) klinik (12) Hasil Giveaway & Segmen (11) Hospital (11) Lirik (11) kesihatan (9) Sahabat (8) Nuffnang (7) Raya (7) Kenangan Nostalgia (6) Birthday (5) Kehidupan (5) My Recipe (5) Tips (5) Event (4) HangOut (4) Ramadhan (4) Rapuh (4) Relax (4) Traitor (4) Anniversary (3) Bonus (3) Entrepreneurs (3) MH370 (3) Quotes (3) Resign (3) Wedding (3) vacation (3) Anak Syurga (2) Ayah (2) Counting Days (2) Eexercise Fitness Challenge (2) End 2012 (2) Fiesta Gema Santai (2) Full Moon Mega Sale (2) Gift (2) InstaBazar (2) Jalan-jalan Cari Makan (2) Keep Calm (2) Kerana Terpaksa Aku Relakan (2) Kerja (2) Khasiat (2) Liebster Award (2) Night Fest JB (2) Senarai Peserta Segmen & Giveaway (2) gugur (2) miscarriage (2) rezeki (2) 2nd pregnancy journal (1) Aidijuma (1) Bandung (1) Bukit Gambang Resort City (1) Curang (1) Desaru (1) E-Day (1) EOS & BBW Gel (1) Hamba (1) Hobi (1) Hotel Avillion Legacy Melaka (1) Ibu (1) Interview (1) Istanbul Aku Datang (1) Nuzul Al-Quran (1) Offer (1) PLUS HIGHWAY (1) Penjelasan Isu Maksud Nama DAMIA (1) Pu3 Outlet (1) Rumah Pr1ma (1) STALKER (1) Saudara (1) Seni Lukisan (1) Stress (1) Sukan Lebuhraya Wilayah Selatan (1) SupportGaza (1) Susu Segar Legend (1) Syafiq (1) Umrah (1) Unik (1) Wedding Shoes (1) baby bullet (1) food processor (1) hunting (1) kembar (1) magic baby bullet (1) pregnancy journey (1) redha (1)