Khamis, 5 Februari 2015

sundate story - Outing

Hai,,, baru laa ni sempat aku nak update story ahad lepas punya cerita...

Sabtu lepas adik aku datang JB bawak anak-anak dia jalan-jalan sementara suami dia ada kerja kat JB ni... So nak jadikan cerita mula2 diaorang nak tido satu malam kat rumah aku tapi sabtu malam tu aku balik JB dari KL hubby aku ikot.. So diaorang tak jadi nak stay... Pas tu hubby call adik ipar aku bagi tau tak payah balik... Hubby susun plan untuk diaorang mana diaorang nak tido malam tu... So hubby ckp adik aku n anak2 tido rumah aku,, hubby pulak ikot adik ipar aku balik rumah sewa dia... haaaa settle satu masalah...

Ahad tu aku g keje mcm biasa.. Pagi2 dah kene kacau dengan cenonet sorang tu... Comel je dia kejut aku dengan suara dia yang sengaja perlahan ikot rentak suara ibu dia " aunty oya bangun " hikhik... Ermmmm ahad kalau kerja mcm xde apa2 jerk nak buat... semua kerja main2... So aku amik 1/2 day nak pergi bawak diaorang jalan2... Mesti seronok... So jom usha gambar... biar gambar berbicara...




Lepas luncah sama-sama kiteorang pergi jalan kat JBCC... Memang plan nak bawak abang Ikhwan pergi Angry Bird Activity Park yang ada kat JBCC.... Seronok kemain.... Nampak gambar Angry Bird sebesar-besarnya kat dinding, dia punya tak keruan mcm nampak apa jerk.... Excited.... Jumpa Angry Bird siap pelok2.... Suka tengok gelagat anak buah aku yang sorang tu.... Hikkhik.... Last belikan dia souvenir satu beg troly angry bird set dengan color..... Kemain lagi dah dapat barang terus nak ajak balik dengan tarik paper beg berisi souvenir tu.... Comel jerk... Ada sekali tu kiteorang semua usik dia cakap kat dia beg angry bird dia hilang kat mana dia letak.... Dia punya cuak masa tu.... Gelak besar kiteorang... Sebab siap berlari tarik ibu ayah dia lagi pergi cari beg angry bird dia tu.... Ahahahaha.... Padahal benda tu ada pada aku... Hihi... Semua ketawakan dia... Bila aku tunjuk beg angry bird tu kat dia terus kejar aku peluk beg tu kuat-kuat.... Tak bagi orang pegang.... Aahahaha Ikhwan Ikhwan.... =) 




Budak dah penat berjalan mintak dokong..... =)

Lepas penat jalan-jalan kiteorang pergi swim pulak.... =) Swim kat Thistle jerk.... Lagi pun kiteorang ada kad ahli untuk setahun.... So bila-bila boleh masuk..... =) Si Ikhwan ni pun enjoy lah.... Memang hobi dia bab suka berenang ni.... Pantang nampak kolam renang.... Tapi kali ni dia dah pandai selam dan tahan nafas serta imbangkan badan dia sikit-sikit..... So ada improvement lah Ikhwan bab swim ni kan... Bukan takat Ikhwan jerk enjoy.... Adik dia si Asywaq pun bukan main lagi.... Ayah dia dan uncle apet dia pun 2 x 5 sama.... Ahahahaha,,,,,  










Haaaa ok.... Lepas puas mandi-mandi kiteorang pergi naik boat pulak..... Kiteorang pergi kat rakit untuk makan-makan dan tengok orang mancing.... Area Sungai Danga... Tempat orang Asli... Area ni adik ipar aku yang tunjuk tempat sebab kalau dah nama kaki pancing segala lubuk mancing dia tau kan... Hihi.... Kat situ  tempat orang bela kupang.... Macam jakun aku pergi kat situ.... Tenang jerk tempat nya.... Ada jugak lah aku tengok orang memancing kat situ.... Rasa macam nak pergi lagi..... Kiteorang ada kat sana sampai pukul 9.00 malam.... Lepas tu terus balik.... Sebab adik aku nak balik Muar lagi kan... So perjalanan diorang jauh lagi... Macam au dan hubby xpe.... Kiteorang memang kat JB... Huhuhu....




Ok..... Keseluruhan cerita hari tu memang best..... Amik gambar send kat wasap group family aku.... Mak ayah aku jeles.... Diorang kata nanti nak pergi.... Harus lah aku ikot... Ahahahaha.... Ok stop sini lah... Kbai.....

its me
mass-naim 

3 ulasan:

Cik Nor berkata...

bestnya..:)

Anum berkata...

bestnya

Unknown berkata...

Ooo...i love JB...feels like home..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

Our Stories (67) Segmen (64) Giveaway (63) Aku (39) Kesayangan (36) Soulmate (36) family (29) Miscellaneous (28) Jerit (24) Kelahiran (22) anugerah terindah (22) Diari Mengandung (21) Pregnancy Journal (20) Malaika Dhia Damia (18) Office (18) klinik (12) Hasil Giveaway & Segmen (11) Hospital (11) Lirik (11) kesihatan (9) Sahabat (8) Nuffnang (7) Raya (7) Kenangan Nostalgia (6) Birthday (5) Kehidupan (5) My Recipe (5) Tips (5) Event (4) HangOut (4) Ramadhan (4) Rapuh (4) Relax (4) Traitor (4) Anniversary (3) Bonus (3) Entrepreneurs (3) MH370 (3) Quotes (3) Resign (3) Wedding (3) vacation (3) Anak Syurga (2) Ayah (2) Counting Days (2) Eexercise Fitness Challenge (2) End 2012 (2) Fiesta Gema Santai (2) Full Moon Mega Sale (2) Gift (2) InstaBazar (2) Jalan-jalan Cari Makan (2) Keep Calm (2) Kerana Terpaksa Aku Relakan (2) Kerja (2) Khasiat (2) Liebster Award (2) Night Fest JB (2) Senarai Peserta Segmen & Giveaway (2) gugur (2) miscarriage (2) rezeki (2) 2nd pregnancy journal (1) Aidijuma (1) Bandung (1) Bukit Gambang Resort City (1) Curang (1) Desaru (1) E-Day (1) EOS & BBW Gel (1) Hamba (1) Hobi (1) Hotel Avillion Legacy Melaka (1) Ibu (1) Interview (1) Istanbul Aku Datang (1) Nuzul Al-Quran (1) Offer (1) PLUS HIGHWAY (1) Penjelasan Isu Maksud Nama DAMIA (1) Pu3 Outlet (1) Rumah Pr1ma (1) STALKER (1) Saudara (1) Seni Lukisan (1) Stress (1) Sukan Lebuhraya Wilayah Selatan (1) SupportGaza (1) Susu Segar Legend (1) Syafiq (1) Umrah (1) Unik (1) Wedding Shoes (1) baby bullet (1) food processor (1) hunting (1) kembar (1) magic baby bullet (1) pregnancy journey (1) redha (1)