Isnin, 30 Jun 2014

1st Ramadhan

Alhamdulillah jumpa lagi aku pada bulan Ramadhan tahun ni.... 1st nak ucapkan Salam Ramadhan pada umat islam seluruh dunia.... Semoga Ramadhan kita penuh barakah.... Amin....

Ok Ramadhan this year aku sangat teruja... Sebab tahun ni merupakan tahun pertama aku berpuasa sebagai seorang isteri..... Dan teruja sebab dapat sambut Ramadhan kali ni dengan suami tercinta..... Hari Khamis sebelum puasa aku excited nak balik kampung awal sebab kononnya Johor cuti peristiwa sebab JDT menang piala liga super... Hohoho tapi masa tu aku dan yang lain2 kene kerja sebab ada program Media Prima nak datang dan Meeting sekali.... Hurmmmm So balik tangkak lepas isyak malam tu terus ke tangkak... Hubby dah risau sebab gerak dah lambat.... Tapi akhir sekali sampai dengan selamat.... =)

Hurmmmmmm ok.... 1st Ramadhan sahur aku kat rumah parents aku.... Biasanya aku tak sahur... Selalu kalau bangun sahur pun juz minum air dan makan kurma sebiji... Lepas tu sambung tidur balik @ tunggu azan subur... Tapi kali ni tanya hubby selalu dia sahur x?? Hubby jawab kekadang sahur kekadang terlajak... Aishhhhh So mak aku tanya lah aku hubby aku sahur ke x... Aku juz jawab sahur jerk lah.. Huhu.... Then masa sahur 1st tu aku terlajak bangun.... Set alarm pukul 4 tapi tak sedar langsong sampai ayah aku ketuk pintu bilik (aishhhh teruknya).... Sedar masa tu dah pukul 5 terus keluar bilik tengok makanan dah siap masak... Ayah aku yang masak.... Aduihhhhh... Sorry ayah xsedar owg x sengaja... Hikhik.... Laok pagi tu simple telur masak kicap jerk.... =) Niat hati aku tak nak makan juz nak temankan hubby jerk... Tapi tengok laok macam sedap terus jadi selera nak makan.... Actually aku xbiasa makan nasi time sahur... Huhuhu... Time tu terasa nak muntah tapi tahan kan jerk.... Hurmmmm..... Ayah aku juz makan roti dan air teh o panas....

Lepas makan hubby ikot ayah g masjid sembahyang subur.... Lepas tu balik terus lelapkan mata... Ngantok kata hubby... Aiikkk..... Aku??? Aku dah tido dulu sebelum dia balik masjid... Hehehe.... =) Satu hari kiteowg lepak jerk kat rumah... Malas nak keluar since cuaca kat luar tu pun Ya Allah panas terik.... Aku juz keluar pun dalam pukul 4.30 macam tu g amik angin luar untuk sejukkan badan.... Lepas tu terus g bazar ramadhan.... Kat bazar niat hati nak cari sambal hijau... Tapi tak jumpa... Frust gila..... Huhuhu... Last2 beli air jerk.... Then terus balik rumah... Kat rumah semua dah siap masak.... Menu 1st berbuka semalam asam pedas ikan jenahak, ulam-ulaman, dan ikan bakar serta bubur lambok.... Meriah time berbuka semalam,, mana tak nya semua ahli ada kan.... =) Gamat rumah parents aku semalam.... Huhuhu.... Lepas berbuka hubby ikot ayah g tarawih.... Aku jerk tinggal kat rumah sebab nak kemas baju2 aku sebab malam tadi aku kene balik tangkak pulak lagi pun esok pagi2 (arini) aku kene gerak balik JB... Lepas hubby balik sembahyang terus gerak balik uma mak kat tagkak pulak... =)

Ok bagi aku 1st Ramadhan kali ni sangat seronok lagi seronok dapat sambut dengan seluruh ahli keluarga dan hubby.... =) Semoga ramadhan kami tahun ini penuh dengan barakah..... Dan harap tahun ni aku dapat puasa penuh macam last year... Hikhik..... Seronok... =)

Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna.... Agar dapat ku lalui dengan sempurna....

its me
mass-naim

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

Our Stories (67) Segmen (64) Giveaway (63) Aku (39) Kesayangan (36) Soulmate (36) family (29) Miscellaneous (28) Jerit (24) Kelahiran (22) anugerah terindah (22) Diari Mengandung (21) Pregnancy Journal (20) Malaika Dhia Damia (18) Office (18) klinik (12) Hasil Giveaway & Segmen (11) Hospital (11) Lirik (11) kesihatan (9) Sahabat (8) Nuffnang (7) Raya (7) Kenangan Nostalgia (6) Birthday (5) Kehidupan (5) My Recipe (5) Tips (5) Event (4) HangOut (4) Ramadhan (4) Rapuh (4) Relax (4) Traitor (4) Anniversary (3) Bonus (3) Entrepreneurs (3) MH370 (3) Quotes (3) Resign (3) Wedding (3) vacation (3) Anak Syurga (2) Ayah (2) Counting Days (2) Eexercise Fitness Challenge (2) End 2012 (2) Fiesta Gema Santai (2) Full Moon Mega Sale (2) Gift (2) InstaBazar (2) Jalan-jalan Cari Makan (2) Keep Calm (2) Kerana Terpaksa Aku Relakan (2) Kerja (2) Khasiat (2) Liebster Award (2) Night Fest JB (2) Senarai Peserta Segmen & Giveaway (2) gugur (2) miscarriage (2) rezeki (2) 2nd pregnancy journal (1) Aidijuma (1) Bandung (1) Bukit Gambang Resort City (1) Curang (1) Desaru (1) E-Day (1) EOS & BBW Gel (1) Hamba (1) Hobi (1) Hotel Avillion Legacy Melaka (1) Ibu (1) Interview (1) Istanbul Aku Datang (1) Nuzul Al-Quran (1) Offer (1) PLUS HIGHWAY (1) Penjelasan Isu Maksud Nama DAMIA (1) Pu3 Outlet (1) Rumah Pr1ma (1) STALKER (1) Saudara (1) Seni Lukisan (1) Stress (1) Sukan Lebuhraya Wilayah Selatan (1) SupportGaza (1) Susu Segar Legend (1) Syafiq (1) Umrah (1) Unik (1) Wedding Shoes (1) baby bullet (1) food processor (1) hunting (1) kembar (1) magic baby bullet (1) pregnancy journey (1) redha (1)