Khamis, 6 Februari 2014

Faktor Untuk Mendapatkan Anak Kembar


Setiap manusia yang sudah berkahwin mesti mengangankan dan menginginkan zuriat mereka sendiri... Sama jugak dengan aku.... Selalu aku doa agar aku dikurniakan sepasang zuriat kembar.... In sya Allah,, ini semua kerja Tuhan..... Dia yang menentukan segalanya.... Kita sebagai manusia hanya mampu berdoa je selagi mampu..... Lagi pulak hubby aku sendiri kembar..... Mana tau kan rezeki berpihak pada kami kan kalau genetik kembar pada hubby ni kuat kan......... =) Dulu mase belajar aku selalu harapkan dapat berkawan dengan pasangan kembar tak kira lah lelaki or perempuan.... Sampai satu masa aku pasang impian agar aku diketemukan jodoh dengan kembar jugak... One day aku dapat berkenalan dengan kembar (hubby)... Aku ingat mase tu hubby main-main kan aku yang dia ni kembar..... Sekali betul rupanya......Huhuhuhu...... Suka tak terkata masa tu.... Kawan dengan hubby lama dah... Tak taupun dan xjangka pun yang hubby ni lah jodoh aku sekarang in sya Allah till Jannah lah kan........ Sampai one day dia nak masuk minang.... And last kahwin.... Syukur pada Allah sebab apa yang aku impikan selama ni tertunai..... And now tengah pasang impian niat nak zuriat kembar pulak..... Hihihihi.... Haruslahkan kene usaha lebih dan yang paling penting is haruslah kene selalu berdoa semoga dimakbulkan niat tu.... Hihihihi.... Ok jommmmmm tengok Faktor Faktor Bagaimana Nak Dapatkan Anak Kembar..... Peace !!!!!!!!!!!!!!


Faktor-faktor kebarangkalian mendapat anak kembar:-

GENETIK

Jika dalam salasilah keluarga korang terdapat pasangan yang mempunyai anak kembar, kemungkinan besar korang juga mampu mendapat anak kembar. Ini kerana trait sedemikian mungkin telah diturunkan kat korang. Trait yang dimaksudkan ialah penghasilan dua ovum secara serentak dalam satu masa.

UMUR

Perempuan yang berumur 35-40 dan keatas mempunyai potensi yang lebih besar untuk mendapat anak kembar. Pada ketika ini, kebanyakan wanita akan mengambil rawatan untuk kesuburan. Tambahan pula, mereka akan lebih cenderung untuk menghasilkan lebih dari satu ovum semasa proses ovulasi kerana proses tersebut telah terganggu oleh proses perimenopause.

BILANGAN ANAK

Lagi banyak bilangan seseorang individu pernah melahirkan anak, lagi tinggi peluang beliau untuk melahirkan anak kembar selepas itu.

BERAT dan KETINGGIAN

Perempuan yang tinggi atau perempuan yang lebih berat mempunyai kebarangkalian yang lebih tinggi untuk mendapat anak kembar. Info dari kajian saintifik.

DIET

Seperti yang dibincangkan diatas. Pengambilan makanan-makanan tertentu yang mengandungi kandungan estrogen yang tinggi mampu meningkatkan kebarangkalian mendapat anak kembar.

PENGAMBILAN FERTILITY DRUG


Atau ubat untuk kesuburan. Pengambilan ubat tersebut meningkatkan kebarangkalian seseorang untuk menghasilkan dua ovum dalam satu proses ovulasi sekaligus meningkatkan kebarangkalian mendapat anak kembar.


its me
mass-naim

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

Our Stories (67) Segmen (64) Giveaway (63) Aku (39) Kesayangan (36) Soulmate (36) family (29) Miscellaneous (28) Jerit (24) Kelahiran (22) anugerah terindah (22) Diari Mengandung (21) Pregnancy Journal (20) Malaika Dhia Damia (18) Office (18) klinik (12) Hasil Giveaway & Segmen (11) Hospital (11) Lirik (11) kesihatan (9) Sahabat (8) Nuffnang (7) Raya (7) Kenangan Nostalgia (6) Birthday (5) Kehidupan (5) My Recipe (5) Tips (5) Event (4) HangOut (4) Ramadhan (4) Rapuh (4) Relax (4) Traitor (4) Anniversary (3) Bonus (3) Entrepreneurs (3) MH370 (3) Quotes (3) Resign (3) Wedding (3) vacation (3) Anak Syurga (2) Ayah (2) Counting Days (2) Eexercise Fitness Challenge (2) End 2012 (2) Fiesta Gema Santai (2) Full Moon Mega Sale (2) Gift (2) InstaBazar (2) Jalan-jalan Cari Makan (2) Keep Calm (2) Kerana Terpaksa Aku Relakan (2) Kerja (2) Khasiat (2) Liebster Award (2) Night Fest JB (2) Senarai Peserta Segmen & Giveaway (2) gugur (2) miscarriage (2) rezeki (2) 2nd pregnancy journal (1) Aidijuma (1) Bandung (1) Bukit Gambang Resort City (1) Curang (1) Desaru (1) E-Day (1) EOS & BBW Gel (1) Hamba (1) Hobi (1) Hotel Avillion Legacy Melaka (1) Ibu (1) Interview (1) Istanbul Aku Datang (1) Nuzul Al-Quran (1) Offer (1) PLUS HIGHWAY (1) Penjelasan Isu Maksud Nama DAMIA (1) Pu3 Outlet (1) Rumah Pr1ma (1) STALKER (1) Saudara (1) Seni Lukisan (1) Stress (1) Sukan Lebuhraya Wilayah Selatan (1) SupportGaza (1) Susu Segar Legend (1) Syafiq (1) Umrah (1) Unik (1) Wedding Shoes (1) baby bullet (1) food processor (1) hunting (1) kembar (1) magic baby bullet (1) pregnancy journey (1) redha (1)