Selasa, 11 Februari 2014

Air Papan - Telok Godek Mersing

Waahhhhhhhhhhhhhhhhh sangat best ok........ Lama dah tak jejakkan kaki kat Mersing terutama sekali kat pantai-pantai yang wujud kat Mersing tu..... Last week masa tahun baru cina aku plan pergi bercuti tenang kan diri tenang kan hati tenang kan fikiran lari jauh dari hiruk pikuk bandar Johor pergi ke Air Papan Mersing..... Best ok..... Tak tipu...... Aku pergi dengan hubby....... Dan mungkin jadi honeymoon kami yang sederhana perbelanjaan nya....... =) Menjimat kan cost untuk honeymoon kami yang betul-betul punya cuti panjang after this...... Yeeeehaaaaaa (^__^) !!!!!

berehat sebentar bersama rokok....hikhik
dia memang kene hisap rokok kat luar kereta ok....
Aku gerak dari JB dalam pukul 10 pagi dan sampai sana dalam pukul 12 tgh hari terus pergi tengok bilik.... Sampai-sampai sana makkkk aihhhhhhh punya lah ramai orang berkelah time tu........ Aku dah teruja dah tengok pantai tu dengan ombak nya lagi Ya Allah....... Kaki aku ni dah nak berlari terjun dalam laut tu.... Tapi time tu tengah hari matahari panas terik tinggi melangit...... Belom boley nak mandi lagi aku masa tu..... Aisssshhhhh sabar wahai hati...... Hubby pulak sibuk usha-usha pemandangan kat sana..... Dia cakap best..... Hihihi...... After that aku terus pergi jumpa tokey chalet dan pay baki duit bilik.... And kami akan check-in pukul 2 petang nanti.... Chalet yang kami pilih is Telok Godek Beach Resort...... Resort yang last kami dapat booking time tu..... Lepas pay kami turun semula ke bandar Mersing cari makan.... Aku nampak marrybrown..... Hubby tye nak makan marrybrown ke??? Dan aku jawab yess.... Hubby terus stop n park betul-betul depan marrybrown tu..... After makan kami belanja apa yang patut untuk kami dalam bilik nanti.... Hubby ni suka makan.... So haruslah cari makanan ringan untuk dia santai-santai kat depan bilik sambil menghirup udara pantai kan... Hikhikhik...... =) After that terus balik resort semula and terus dapat kunci bilik.... Wahhhhhh lega dapat rehat-rehat kan badan sementara tunggu petang nak terjun laut..... Wehehehehehe (^___^) Sempat aku tidur....... =) Dalam pukul 5 petang kami turun ke pantai sama-sama lepak-lepak main pasir n baru terjun laut....... Best...... Tapi masa tu ombak kuat sebab sebelah pantai timur ni angin tengah kuat...... Tapi syokkkkkkkkkkkk.... Walaupun ombak kuat aku nak jugak basahkan badan berendam dalam laut tu..... Hikhikhik....... =)

Sebelah malam pulak dalam pukul 8 malam kami keluar p cari makan dan nak try makanan sana pulak...... Kami turun lagi sekali ke bandar Mersing....... Nampak signboard Medan Ikan Bakar terus jerk belok jalan tu....... Banyak kedai makan kat dalam tu...... Tapi kami pilih 1 kedai ni nama kedai tu "Gerai De' Semak" ..... Tak sia-sia kami pilih gerai tu..... Super duper sedap =)

Gerai De' Semak Mersing
Satay kambing + lembu
Air tembikai
Air teh o ais
After makan malam jejalan jap kat bandar Mersing waktu malam..... Cantik bila waktu malam...... Lepas jejalan terus balik chalet dan santai-santai pulak kat tepi pantai.... Air tengah pasang angin pun kuat..... Nampak beberapa orang tengah mancing.... So kami sibuk kacau brother-brother tu mancing.... Seronok banyak gila ikan dia dapat...... (^____^) !!! Lepas tu terus balik bilik dan membongkang tidur sebab terlalu penat...... ZZZzzzZZZ

Esok pagi-pagi bangun kami terjun lagi ke laut.... Amik feel mandi laut waktu pagi..... Sejuk siottttt........ Ombak still kuat..... Lepas mandi-mandi tu jejalan kat kedai-kedai yang ada kat sana and aku beli layang-layang....... So kami main layang-layang sesama...... Banyak gambar xdapat snap sebab handphone kami banyak kami letak dalam bilik jerk senang...... Tak lah hilang nanti waktu kami mandi manda kan... Hikhikhik..... Tapi semua tu tersemat dalam memori ingatan kami....... =)

Pukul 11 kami balik bilik semula dan start berkemas untuk check-out..... Cuti kami tak lama cuma 2D1N jerk.... Cukup bagi kami yang sentiasa busy...... Susah untuk kami ada masa bersama lagi pulak weekend jerk masa yang kami ada....... Sebab kami ni PJJ (perkahwinan jarak jauh) Hikhikhik....... Pukol 12 dah check-out...... dan kami makan tengah hari kat kedai tokey chalet kami..... Bau soto sangat menyelerakan pulak waktu tu..... Apa lagi ngapppppp lah kan...... Aku makan mee soto hubby pulak makan soto nasi..... =) Tengah-tengah makan aku terpandang 2 orang mat saleh ni.... Suka sagat tengok yang perempuan tu... Cantik tinggi hidung mancung...... Gitu...... Last masa dia lalu belakang aku, aku sempat tegur dia dan nak mintak bergambar dengan dia...... Siyes dia tak sombong... Siap berbual lagi...... Actually dia dari Perancis.....

suka tengok mat saleh tu.... rambut dia Ya Allah kerinting comel
Dapat kawan baru dari Perancis
Lepas bergambar terus angkat kaki untuk teruskan perjalanan balik.... Balik tu singgah kat perusahaan keropok lekor Haji Puteh.... Ramai gila orang... Berebut-rebut beratur nak tunggu keropok lekor masing-masing.... Aku pun tak kalah jugak.... Beratur sama-sama.... Lepas dapat apa yang aku nak terus gerak balik....... Wah penat.......... Tapi menyeronokkan....... (^____^)

On da way balik JB dah....................... Bye mersing.....
Ok tu jerk panjang dah aku membebel nih..... Ermmmmmm now tengah fikir next trip pulak...... Tunggu ye.................. =) Nest trip ni for sure lagi havoc !!!!!!!!!!!!!! Peace !!!!

its me
mass-naim

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

Our Stories (67) Segmen (64) Giveaway (63) Aku (39) Kesayangan (36) Soulmate (36) family (29) Miscellaneous (28) Jerit (24) Kelahiran (22) anugerah terindah (22) Diari Mengandung (21) Pregnancy Journal (20) Malaika Dhia Damia (18) Office (18) klinik (12) Hasil Giveaway & Segmen (11) Hospital (11) Lirik (11) kesihatan (9) Sahabat (8) Nuffnang (7) Raya (7) Kenangan Nostalgia (6) Birthday (5) Kehidupan (5) My Recipe (5) Tips (5) Event (4) HangOut (4) Ramadhan (4) Rapuh (4) Relax (4) Traitor (4) Anniversary (3) Bonus (3) Entrepreneurs (3) MH370 (3) Quotes (3) Resign (3) Wedding (3) vacation (3) Anak Syurga (2) Ayah (2) Counting Days (2) Eexercise Fitness Challenge (2) End 2012 (2) Fiesta Gema Santai (2) Full Moon Mega Sale (2) Gift (2) InstaBazar (2) Jalan-jalan Cari Makan (2) Keep Calm (2) Kerana Terpaksa Aku Relakan (2) Kerja (2) Khasiat (2) Liebster Award (2) Night Fest JB (2) Senarai Peserta Segmen & Giveaway (2) gugur (2) miscarriage (2) rezeki (2) 2nd pregnancy journal (1) Aidijuma (1) Bandung (1) Bukit Gambang Resort City (1) Curang (1) Desaru (1) E-Day (1) EOS & BBW Gel (1) Hamba (1) Hobi (1) Hotel Avillion Legacy Melaka (1) Ibu (1) Interview (1) Istanbul Aku Datang (1) Nuzul Al-Quran (1) Offer (1) PLUS HIGHWAY (1) Penjelasan Isu Maksud Nama DAMIA (1) Pu3 Outlet (1) Rumah Pr1ma (1) STALKER (1) Saudara (1) Seni Lukisan (1) Stress (1) Sukan Lebuhraya Wilayah Selatan (1) SupportGaza (1) Susu Segar Legend (1) Syafiq (1) Umrah (1) Unik (1) Wedding Shoes (1) baby bullet (1) food processor (1) hunting (1) kembar (1) magic baby bullet (1) pregnancy journey (1) redha (1)