Selasa, 11 Disember 2012

apa itu kehidupan????

Kehidupan....

Bila bercakap tentang kehidupan...Apa sebenarnya tujuan setiap manusia yang wujud di alam ciptaan Tuhan yang maha cantik ini???? Adakah hidup untuk mencari kekayaan???Adakah hidup untuk mencari kesempurnaan???Adakah hidup untuk mencari pasangan semata???ATAU adakah hidup untuk menghamba kan diri pada Allah dengan melengkapkan diri dengan adanya pekerjaan,,pasangan hidup dan keluarga yang lengkap dengan penuh kasih dan sayang???

Terlalu banyak persepsi manusia-manusia di bumi ini tentang kehidupan...Bercakap tentang kehidupan ia memang sangat complicated.......Aku sendiri susah untuk mentafsirkan tentang apa itu kehidupan....Hari-hari yang aku lalui kadang kala buat aku rasa hidup itu terlalu indah dengan kecantikan alam ciptaan Tuhan...Ada kala aku terasa hidup itu sangat menyakit kan dengan kedatangan makhluk-makhluk yang suka memporak perandakan manusia-manusia lain......Bagaikan makhluk itu dengki dengan kebahagiaan dan kesenangan yang ada pada manusia-manusia lain yang hidupnya sememangnya sempurna dan penuh dengan kasih dan sayang....Sangat pelik untuk aku berjumpa dengan makhluk sebegitu.....Sangat mengerikan bagi aku sebagai manusia.....

Bagi makhluk-makhluk tersebut.....Tiada kata lain yang ingin aku sampaikan untuk menyedarkan kamu-kamu sekalian supaya behenti menganiaya manusia-manusia lain.....Kalau kamu ingin orang menyayangi kamu kerana diri kamu sendiri BERUBAH lah.....


Nota kaki :- LIFE IS BEAUTIFUL!!!!
it's me
mass-naim
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

Our Stories (67) Segmen (64) Giveaway (63) Aku (39) Kesayangan (36) Soulmate (36) family (29) Miscellaneous (28) Jerit (24) Kelahiran (22) anugerah terindah (22) Diari Mengandung (21) Pregnancy Journal (20) Malaika Dhia Damia (18) Office (18) klinik (12) Hasil Giveaway & Segmen (11) Hospital (11) Lirik (11) kesihatan (9) Sahabat (8) Nuffnang (7) Raya (7) Kenangan Nostalgia (6) Birthday (5) Kehidupan (5) My Recipe (5) Tips (5) Event (4) HangOut (4) Ramadhan (4) Rapuh (4) Relax (4) Traitor (4) Anniversary (3) Bonus (3) Entrepreneurs (3) MH370 (3) Quotes (3) Resign (3) Wedding (3) vacation (3) Anak Syurga (2) Ayah (2) Counting Days (2) Eexercise Fitness Challenge (2) End 2012 (2) Fiesta Gema Santai (2) Full Moon Mega Sale (2) Gift (2) InstaBazar (2) Jalan-jalan Cari Makan (2) Keep Calm (2) Kerana Terpaksa Aku Relakan (2) Kerja (2) Khasiat (2) Liebster Award (2) Night Fest JB (2) Senarai Peserta Segmen & Giveaway (2) gugur (2) miscarriage (2) rezeki (2) 2nd pregnancy journal (1) Aidijuma (1) Bandung (1) Bukit Gambang Resort City (1) Curang (1) Desaru (1) E-Day (1) EOS & BBW Gel (1) Hamba (1) Hobi (1) Hotel Avillion Legacy Melaka (1) Ibu (1) Interview (1) Istanbul Aku Datang (1) Nuzul Al-Quran (1) Offer (1) PLUS HIGHWAY (1) Penjelasan Isu Maksud Nama DAMIA (1) Pu3 Outlet (1) Rumah Pr1ma (1) STALKER (1) Saudara (1) Seni Lukisan (1) Stress (1) Sukan Lebuhraya Wilayah Selatan (1) SupportGaza (1) Susu Segar Legend (1) Syafiq (1) Umrah (1) Unik (1) Wedding Shoes (1) baby bullet (1) food processor (1) hunting (1) kembar (1) magic baby bullet (1) pregnancy journey (1) redha (1)